torstai 20. lokakuuta 2016

Kärsivällisyys on kaiken a ja o

Haluaisin hiukan puhua aiheesta, johon olen henkilökohtaisesti joutunut törmäämään aina välillä. Eli ihmisten kärsivällisyys ja sen puute.

Aina aika ajoin tulee vastaan ihmisiä, joiden kärsivällisyys näyttää olevan hyvinkin lyhyt. Ymmärrän, ihan oikeasti ymmärrän, että monella on kova kiire saada tilaamansa pikkarit/vaatetukset/jne. perille ja päästä konkreettisesti niihin käsiksi. Ymmärrän myös, että monella saattaa olla huoli siitä, että mitä jos kyseessä onkin ihminen, joka ei postita luvattuja tavaroita perille. Kaikille ei riitä minun sanani siitä, mikä toki on täysin ymmärrettävää, kun joukossa pyörii näitä huijareita sen verran paljon. Mutta silti, kaikesta huolimatta, kuten yleinen sanonta kuuluu; maltti on valttia.

Tässä pari esimerkkiä huonosta kärsivällisyydestä, johon olen itse törmännyt viime aikoina:


  •  Joka päivä (tai useita kertoja päivässä) heti tilauksen jälkeen lähetetään viestejä kysellen täysin samaa kysymystä: onko pikkarit jo lähetetty / milloin lähetät pikkarit.
  • Eräälle ihmiselle en ehtinyt vastaamaan 13 tunnin sisällä, niin hän jo kertoi että ei mitään minulta enää halua kun olen kerta "kadonnut". Paketti oli hänelle jo laitettu matkaan aikaisemmin ennen kuin näitä viestejä häneltä ehdin edes lukea.
  • En pääse vuorokauteen tarkistamaan sähköpostia/lukemaan sähköpostia/vastaamaan sähköpostiin, niin minut ehditään jo haukkua.
  • En ollut vastannut tiedustelukyselyyn muutaman tunnin sisällä, niin henkilö oli päättänyt, ettei minulta mitään halua, kun en edes vaivaudu vastaamaan.


Rakkaat ihmiset. Yrittäkää muistaa, että minulla on oma arkenikin elettävänä. Minulla on paljon normaaliin elämään kuuluvia aikaa vieviä velvollisuuksia jokainen päivä hoidettavana. Toisinaan minulla on kovakin kiire, kun taas toisinaan paljon rennompia päiviä, jolloin minulla on enemmän aikaa keskittyä muihin asioihin.Yksinkertaisesti, minulla ei ole aikaa päivystää sähköpostin äärellä 24/7, tuskin kenelläkään on. Jos en heti vastaa, ei se silti tarkoita, että olisin unohtanut. Vastaan aina jokaiselle, varsinkin niille joiden kanssa kaikki on jo sovittu, niin nopeasti kuin suinkin pystyn. Jokaiset pikkarit postitan poikkeuksetta ja hoidan asiat sovitusti loppuun asti. Kanssani ei tarvitse siis sitä pelätä.

Tällaiset perusasiat tuppaavat joiltakin välillä unohtumaan. Suosittelen siis olemaan kärsivällinen, ei kannata hermostua muutamassa tunnissa, ei edes siinä vuorokaudessa taikka kahdessa. Olen niin nopea kuin suinkin pystyn olemaan. Arvostan jokaista ihmistä, ja toivon sitä samaa myös heiltä. Erittäin tärkeää on myös kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat. Ollaan ystävällisiä ja kohdellaan toisiamme hyvin, sillä pääsee jo pitkälle ja kaikilla on parempi mieli.

Loppuun vielä mainitsen, että asiattomiin, asiaan kuulumattomiin tai aggressiivisiin yhteydenottoihin ja kalasteluyrityksiin en vastaa ollenkaan. Vastaan vain ihmisille, jotka vaikuttavat asiallisilta. 

Onneksi kumminkin nämä kärsimättömät ihmiset ovat vain hyvin pieni osuus, sillä noin 97% kanssani viestittelevistä ihmisistä ovat oikeasti erittäin fiksuja ja mukavia ihmisiä, jotka ymmärtävät tällaiset perusasiat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti